Kişinin yaneşeliığı toplum süresince kıymeti olan , kapasite, hareket ve öbür davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakarak insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; bireyin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek bileğmaslahatme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok teşhismı strüktürlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:
“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin amaçlarına normal ) bileğmaslahatme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma bakarak;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının matlup yönde bileğmaslahattirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğmaslahatme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç kök öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim amaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı tekmil kültürler muhtevain tıpkısıdır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakarak bileğmaslahatebilir, fakat sürecin doğası bileğmaslahatmez.
Eğitim kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birgeniş filozof ve pedagog, eğitimin ne başüstüneğuna dayalı farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen standart teşhismı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış bileğmaslahatikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın süresince eğitime dayalı bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğmaslahatikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim, adam muhtevain ömür boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere normal olabileceği üzere istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin maslahatletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, terbiye merkezleri üzere mekânlarda maruz terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye tamamlanmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda evet da kurumlarda belli bir tasar ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise otomatik vüruten hesapsız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir model olarak ele düzenındığında ise terbiye sisteminin üç kök ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Pınar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Süreç; ekol süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, izin, test skorları üzere matlup davranış bileğmaslahatiklikleridir.