SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü mazmun. Fakat bu dü mazmun konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdataş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri muhtevain kritik olan bu dü mazmun, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü mazmun da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk elan aççalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması muhtevain yapılan çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı ustalıklemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da olabildiğince önemlidir. üste SEM çhileışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çhileışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çhileışmalardır. SEM belli bir bütçe muhtevain maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları belli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek muhtevain yapılan çhileışmalardır. Elkızı, bu zıtlaştırmayı az buçuk elan aççalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki üstelik; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO muhtevain en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi muhtevain yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun dışında bir önemli üstelik da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama mazmunı arasındaki bir gayrı önemli üstelik da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları olduğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu gestalt değişikdır. SEO çhileışmaları elan doğal icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir trafik rahatışı esenlar.
Bu dü mazmun, muhtevaerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise nişangâh elan ticari olduğu muhtevain muhtevaerikler SEO çhileışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek bileğildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Sadece dü mazmun arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan sağlıklı ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.