Logo nedir? Lügat anlamı olarak esas kontralığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak aksiyonletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği üzere, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara sahip kabil.
Sorusu sorulduğunda lafız anlamının haricinde, birhayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan şahsiyet yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı olabildiğince önemlidir. öbür taraftan logo tasarım çhileışmasını yapacak şahsiyet yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çhileışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş düzı ile faaliyette bulunan şirketler ciğerin elan çok tercih edilebilir. Yekta bir sektörde etkinlik gösteren aksiyonletmelerin alelumum logoları bölümü söz gelişi eder. Ancak birden ziyade bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda afişlemek imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler ciğerin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan hakikaten marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza dek adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çhileışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) ifade eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir manzarate tanılamanmasını sağlayıcı aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, amelî anlaşılır, hatırlanması amelî, mümkün olduğunca az adetda renkten oluşmalıdır. Her çtay baskı ve pazarlık tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok cesim ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya cesim ziyan verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine oranlı olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yönıgün lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim dahi akılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma ciğerin logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu bilgi çok önemlidir.